index - Laboratoire d'Innovation et Numérique pour l'Education Access content directly

LINE

The Laboratory of Innovation and Digital for Education (Laboratoire d'Innovation et Numérique pour l'Éducation, LINE) is a research laboratory in educational sciences at the University of Côte d´Azur.

All the news of our research programs by clicking on these logos     

Documents in Full Text

144

Notices

171

Statistics by Discipline

Keywords

Numérique 2 Educational sciences 113 Neuroeducation 12 Cognition generalities 121 Cognition and learning 122 Knowledge and belief 123 Cognizance and Knowledge 124 Cognizance Learning science Digital Professors in Museums Literature Teachers' Cultural Formation Enseignement du français Artificial intelligence for all Teaching profession Éducation Lifelong Learning Lecture Educational robotics Transformations pédagogiques Analyse de l'apprentissage Expérience vécue Plurilinguisme Enseignement de l’informatique Enseignement de l’Informatique 5c21 Computer science education Didactic transposition Formation esthétique Prudence numérique CAPES informatique Problem solving Teacher education Agentivité IA Résolution créative de problèmes Ontologie Early childhood education Equal Opportunity 21st-century skills Géologie Computational Thinking Programme scolaire Learning continuity Fracture Numérique Robotique pédagogique Unplugged activities Creativity Apprentissage de l’informatique Médiation scientifique Modélisation de l'apprenant Artificial intelligence Didactique Ontology Usages créatifs Academic program Problématisation Didactique du français langue étrangère Creative problem-solving Computer Thinking Formation culturelle des enseignants Co-Creativity Joint action theory in didactics Didactique des langues MOOC Creative problem solving Higher education Learning analytics Créativité SNT Formation au long de la vie Contact des langues Égalité des chances Enseignement de l'informatique Pensée informatique Aesthetic Training Communauté de Pratiques Sociolinguistique Communauté de Pratique Récit Pedagogical transformations Cognition Intelligence artificielle Formation des enseignants Computational educational science Action conjointe Parité Intrinsic motivation Digital Fracture Didactique du français REP+ Littérature Profession enseignante Computational thinking Arts Museum Enseignement Cycle 3 Enseignement supérieur Éthique Digital technology Education Communauté d’Apprentissage Résolution de problèmes Parity Continuité pédagogique Curriculum