Lecture instrumentation based on synchronous speech transcription, 18th International Conference on Advanced Learning Technologies, 2018. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01850439
, L'intégration des TIC en contexte éducatif : Modèles, réalités et enjeux. Presses de l'Université du, 2017.
Theoretical considerations for understanding technological pedagogical content knowledge (TPACK, 2011. ,
ASPID : modéliser le processus d'adoption et d'intégration pédagogique des technologies en contexte éducatif, Teachers and Teaching, 2013. ,
What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, vol.9, 2009. ,
Technological tools for science classrooms: choosing and using for productive and sustainable teaching and learning experiences, 2013. ,
Analyser, soutenir, et piloter l'innovation : un modèle « ASPI, Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et de l'Industrie, 2004. ,
Apports de la transcription automatique de la parole pour l'instrumentation de séquences pédagogiques et l'enrichissement des environnements personnels d'apprentissage, Échanger Pour Apprendre en Ligne, 2018. ,
Les hommes et les technologies, 1995. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01017462
An alternative to technology readiness levels for non-developmental item (NDI) software, System Sciences, 2005. HICSS'05. Proceedings of the 38th Annual Hawaii International Conference on, 2005. ,
A Computer Science Perspective on TechnologyEnhanced Learning Research, Technology-Enhanced Learning, 2009. ,
Design-based research and technology-enhanced learning environments, 2005. ,