index - ESEO-AGE Accéder directement au contenu

Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Hybrid power system Conducting materials Dynamics Anticontrol of chaos Electric vehicle Fundamental transition matrix Equations H∞ control Electromagnetic interference Insulation LPV/H∞ Centralised control Battery Characteristic multiplier Acceleration Electromagnetic compatibility Active Front Steering Global Chassis Control Buck converters Automotive control LPV /H ∞ Conductors Energy management strategy Super-Twisting Sliding Mode Control Experimental study Global chassis control LMI Forecasting errors Hourly modelling strategy Autonomous Vehicles LPV system Independent chaotic attractors Chaos Energy Consumption LPV systems LPV/H ∞ control Chaotic behavior Initial conditions Field distribution Gestion de l’énergie Stators Household appliances Discrete model Induction machine Global Chassis Control GCC In-wheel motors Dc-dc power converters Hinf Monodromy matrix Geometrical shape Energy management system Magnetic fields Electromagnetic induction Genetic algorithm Finite element method Geometry Filippov method Centralized Multilayer Control Heat transfer Filtering Control system architecture Frequency Direct Yaw Control Centered moving average filters Composite materials Hysteresis current mode control ADHERENCE PNEU ROUTE Circuits Decentralized control Look-Ahead Distance Temperature measurement Control Architectures Global Chassis Control Vehicle dynamics Grid connected Energy management Switching piecewise-constant controller Anticontrol Bifurcation Energy Management Temperature distribution DC-DC power converters Active Suspension Coût total du système Fuzzy Logic Control Electromagnetic fields Adaptive filtering Filtres à moyenne glissante DYNAMIQUE Boost converter Finite element methods Buck converter Fuzzy Logic Mathematical model Inverse problems Integrated control Active Suspensions Active Front Steering Inverse problem Independent periodic attractors Automotive systems

 

 

 

Les dernières publications